Wybieramy najlepszą firmę SEO - jak zrobić to dobrze? Część 1

Nie da się ukryć, że w obecnych czasach znalezienie doświadczonej i godnej zaufania firmy SEO jest prawdziwym wyzwaniem. Szczególnie jest to trudne dla osób, które nie do końca wiedzą od czego zacząć i czym się dokładnie kierować podczas wybierania specjalistów z dziedziny SEO. Właśnie z tego powodu postanowiliśmy stworzyć poradnik, który pozwoli Ci na wybranie jak najlepszej firmy, która zajmie się dla Ciebie pozycjonowaniem Twoich serwisów w internecie.

Czy pozycja firmy SEO w Google ma znaczenie?

Wiele osób ocenia daną firmę od pozycjonowania po tym, że jeśli zajmuje ona czołowe miejsce w wyszukiwarce na dane frazy, to na pewno jest dobra. Niestety nie ma tutaj większych zależności, ponieważ często firmy robią coś takiego, że po prostu wybijają się wyłącznie na jakiś czas w wynikach, a potem spadają i to niemiłosiernie.

Często może sprawdzić się także powiedzenie w stylu „szewc bez butów chodzi”, czyli dany pozycjoner ma tak dużo pracy, że nie jest w stanie zajmować się jeszcze swoją stroną, a że klientów mu nie brakuje, to nic z tym nie robi.

Polecenia znajomych mogą wydawać się najlepszym rozwiązaniem, jednakże i tutaj należy mieć kilka spraw na uwadze. Przede wszystkim nie zawsze jakaś osoba potrafi docenić rzeczywiste starania danej agencji SEO. Przeważnie ktoś zbyt szybko oczekuje wyników pozycjonowania, tymczasem jest to proces, który musi potrwać.

Jakie sposoby rozliczania?

Tak naprawdę rozliczanie się za pozycje w wyszukiwarce już dawno odeszło w kąt. Obecnie rozliczenia przeprowadzane są przede wszystkim w systemach abonamentowych, czyli dana firma płacić pozycjonerom określoną kwotę miesięcznie w zamian za jakieś działania. Popularna jest również metoda rozliczania się na zasadzie prowizji od ruchu. Czyli jeśli ruch organiczny na stronie wzrasta, to na jego podstawie ustalana jest dana kwota.

Warto jest to już na samym początku współpracy określić, jak również ująć w umowie dokładne zasady rozliczeń, żeby na kolejnych etapach nie było żadnych problemów nieporozumień. To właśnie na polu rozliczeń jest zawsze najwięcej sytuacji konfliktowych. 

Kategorie: Agencje interaktywne,