Narzędzia zwiększające sprzedaż

Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż poprzez narzędzia dla twojego sklepu internetowego. Coś taniego i wydajnego? Wielkimi krokami nadchodzi okres kupowania prezentów lub kompleksowego zaopatrywania się w wakacyjne stroje? Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i podpowiedz im czego szukają!

Up-Selling I Cross-Selling

Spotkałeś się może z nazwami tych modułów? Jeśli nie, to warto poświęcić chwilkę na zapoznanie się z ich możliwościami. Zorientujesz się wtedy, jak wiele świetnie prosperujących sklepów internetowych korzysta z tych narzędzi i przekonasz się, że ty też powinieneś zainwestować w takie rozwiązania. Celami tych modułów jest osiągnięcie maksymalnie największego zysku z jednej transakcji, zwiększanie zależności i zaufania klienta do firmy oraz obniżanie ryzyka przejścia klienta do konkurencji. Oba skupiają się na proponowaniu dodatkowych produktów, jednak w inny sposób. Usprawnia to także zwyczajne zakupy w twoim e-sklepie.

Cross-Selling (sprzedaż krzyżowa)

To technika marketingowa sprzedaży produktów lub usług komplementarnych. Jej zadaniem jest proponowanie klientowi kolejnych produktów z danej kategorii bez konieczności przeglądania całego asortymentu sklepu.

  • Przykład:

Gdy klient przegląda towar na sklepie i przymierza się do zakupu stroju kąpielowego, nasz sklep podpowiada mu, że kapelusz oraz okulary przeciwsłoneczne również mu się przydadzą. Klient dokonuje całościowych zakupów podczas jednej transakcji i nie zagląda do konkurencji zapoznać się z ich produktami.

Up-Selling (sprzedaż dodatkowa)

To technika marketingowa oferująca klientowi droższy produkt od przeglądanego w tym momencie. Za wyższą ceną idzie lepsza jakość i trwalsze materiały.

  • Przykład:

Klient znalazł na stronie telewizor za 1500 zł. Możemy mu wtedy zaproponować produkt za 2200 zł z lepszymi parametrami i szerszymi opcjami. Niekiedy klient nie zdaje sobie sprawy, że jest w sprzedaży jeszcze lepszy produkt od właśnie przeglądanego.

Dlaczego jest to skuteczne?

Klient niekiedy sam nie zdaje sobie sprawy, czego chce i jaki produkt jest dla niego odpowiedni. Proponowanie droższych i bardziej trwałych zamienników (up-selling) może okazać się tym, czego klient szukał – jakości, a nie niskiej ceny. Informowanie go o uzupełniających się produktach pomaga na zapominalstwo, zarazem usprawniając zakupy klienta.

Kategorie: E-commerce,