Kanał firmowy w social mediach - o czym musisz pamiętać?

Nie ma chyba bardziej skutecznego narzędzia do promowania firmy i jej produktów, niż media społecznościowe. Korzyści z posiadania konta na serwisie społecznościowy są ogromne. Przy niewielkich kosztach można bardzo szybko wypromować swoją markę, nawiązać stałe relacje z klientami oraz spróbować ich zaktywizować. Social media pozwalają również na dotarcie do większej liczby odbiorców, niż tradycyjne formy reklamy. Istnieje jednak kilka podstawowych zasad, których należy przestrzegać prowadząc kanały firmowe. Oto one:

Publikowanie wartościowych treści

Teksty publikowane na kanale firmowym powinny charakteryzować się przede wszystkim wysoką jakością. Muszą być interesujące dla potencjalnych odbiorców. Prowadzisz firmę usługową wykonującą kompleksowe remonty domów i mieszkań? Zaserwuj fanom swojego kanału serię wpisów na temat urządzania łazienki, ocieplania pomieszczeń lub montażu płyt gipsowych. Możesz liczyć na to, że takich treści będą oczekiwać odbiorcy, którzy polubili Twój profil.

Planowanie publikacji postów

Nie pozwól na to, aby w publikacji postów na Twoim kanale zapanował chaos. Sytuacja, w której w jednym tygodniu publikujesz 10 wpisów, a następnie przez kolejny miesiąc nie umieszczasz na profilu żadnych tekstów jest niedopuszczalna. Zastanów się, które dni tygodnia oraz godziny są najlepsze na publikację postów. Możesz w ten sposób zwiększyć ich zasięg.

Tworzenie spójnego wizerunku marki

Promujesz swoją firmę nie tylko w mediach społecznościowych. Prowadzisz firmowego bloga, posiadasz kanał na YouTube, wysyłasz swoim klientom newslettery. Zadbaj o to, aby przekaz komunikowany za pomocą tych różnych narzędzi był spójny.

Wykorzystanie konkurencyjnych stron

Konto firmowe możesz wykorzystać również do udzielania się na stronach konkurencji. Za każdym razem, gdy komentujesz coś na konkurencyjnym kanale firmowym, zwiększasz swoją szansę na dostrzeżenie przez potencjalnych odbiorców. Klikaj „lubię to”, udostępniaj treści, buduj relację. Zwiększasz w ten sposób swój zasięg w sieci.

Przede wszystkim zaś regularnie kontroluj efekt swoich działań w social mediach. Masz do dyspozycji szereg narzędzi, które Ci to ułatwią. Będziesz w stanie lepiej zarządzać swoimi działaniami na profilach społecznościowych.

Kategorie: Social marketing,