Jak dobrze wystartować ze sklepem internetowym?

Założenie własnego biznesu w Internecie w teorii może wydawać się proste i skuteczne. Kilka przeczytanych poradników zrobiło z nas ekspertów, a produkt jak i Klienci sami będą dobijać się do naszego e-sklepu. Niestety, teoria niekiedy brzmi znacznie piękniej niż praktyka. Potrzeba wysiłku, czasu i planu, abyśmy nie przepadli w bezkształtnej masie miernych, nie przynoszących zysków sklepów internetowych.

Oto kilka wskazówek, w jakim kierunku warto zmierzać:

Marka

  • Zdefiniuj swoją markę – co sprzedajesz, komu sprzedajesz, jaka dokładnie twoja grupa docelowa, gdzie możesz się z nią spotkać, jaką cenę oferujesz, jakie są zalety twojego produktu, czym on się wyróżnia na tle konkurencji.

  • Przeanalizuj rynek – sprawdź co proponuje konkurencja, spróbuj znaleźć ich wady i przekuć je w swoje zalety, zastanów się kto jest najgroźniejszy i czy jesteś w stanie dorównać mu pozycji.

  • Szukaj nisz rynkowych – niekiedy giganci internetowi trzymają branżę za ogon, ciężko się przebić i zostać zauważonym. Zastanów się jaka jest nisza na danym rynku i czy jesteś w stanie jej zaradzić. W końcu jeśli znajdziesz rozwiązanie na problemy konsumentów, będziesz bogaty!

  • Bądź wartością – ważne jest, aby znaleźć jeden wyróżnik, który posłuży za całkowity opis twojej marki. Warto pomyśleć nad wartością, zaletą lub ideą, która ogarnia wszelkie twoje działania. Może to być jakość, bezpieczeństwo, innowacja itp. Ważne, aby było to trafne słowo.

Pomysł

  • Kreatywne myślenie zaciekawia – klient chętnie odwiedzi twój sklep, jeśli będzie zawierał w sobie coś wyjątkowego, czego nie znajdzie u konkurencji, albo zostanie użyty ciekawy środek promocji. Kreatywny marketing leży w twojej gestii, a jeśli jest przeprowadzony z głową – wygeneruje niemały ruch na sklepie.

  • Sprzedawaj idee – często się to zdanie słyszy. Klient kupując produkt myśli o korzyściach z jego posiadania. Zapewnij mu te korzyści, stwórz nowe. Pamiętaj, aby opisy towaru na sklepie nie były nudne i bezpłciowe. To one mają mówić Klientom o korzyściach.

Nazwa

  • Klucz do sukcesu – często chwytliwa i zapamiętywalna nazwa, czyli po prostu taka, która jest dobra, jest siłą motorową biznesu. Jeśli użytkownicy nie będą w stanie jej wygonić z głowy to znaczy, że możesz wydać mniej na promocję. Czy to nie wspaniałe? Najlepiej jakby od samego początku kojarzyła się z branżą, w jakiej działasz.

  • Niosąca emocje – nie może być neutralna. Zadbaj o to, by niosła pozytywne emocje.

Promocja

  • Daj się poznać – co z tego, że masz świetny produkt, który odmieniłby życie połowy ludzkości? Nikogo to nie obchodzi dopóki nie wie o twoim istnieniu. Nie siedź biernie i nie narzekaj na mały ruch na stronie. Promocja to główny punkt strategiczny nowego przedsiębiorstwa!

Dbaj o szczegóły, dobrą relację z Klientem, estetyczny i dobrze kojarzony wizerunek. Nowa marka musi być dobrze kojarzona. Złe wrażenie i błędy popełniane na samym początku mogą obić się na twojej firmie w opiniach.

Kategorie: E-commerce,