Content marketing - jak zrobić to dobrze?

Content marketing to tak zwany marketing treści, który bazuje na dostarczaniu odbiorcom atrakcyjnej i merytorycznej treści strony. Pozwala on na stworzenie długotrwałych relacji z czytelnikiem, interakcję oraz obopólne zaangażowanie. Generuje to nie tylko ruch na stronie, ale i unikatowych użytkowników, a koszty takiego działania są znacznie niższe niż inwestowanie w reklamy na innych serwisach internetowych. Trzeba jednak umieścić przekaz w dobrym miejscu, aby mógł trafić do jak największej rzeczy odbiorców.

Są dwa sposoby publikacji tekstów: umieszczanie je na własnej stronie internetowej lub dystrybucja na zewnętrzne serwisy, czyli serwisy tematyczne, social media czy strony partnerskie. Jest jeszcze trzecia opcja: umieszczenie treści i tu i tu, co jednak jest najrzadszym sposobem, ponieważ nie zawsze można to pogodzić.

Publikacja wewnętrzna

Wybranie opcji publikacji na własnej stronie ma tyle zalet co wad.

Nie ponosi się żadnych kosztów związanych z umieszczeniem treści na stronie, ponadto można ją dobrowolnie modyfikować, stosować własne kody, skrypty itp. Nie dostosowujemy się do oczekiwań wydawcy, ale tworzymy unikalny content własnej strony. Co za tym idzie – całość działań promocyjnych kierujemy na naszą stronę, co jest dodatkowym profitem. Mamy władzę nad komentarzami, które pojawiają się pod wpisem.

Do minusów można zaliczyć przede wszystkim znacznie niższą poczytność o małej aktywności, więc musimy wydać więcej na promocję. Także wrażenie subiektywności i stronniczości naszego wpisu oraz brak profitu z pozyskania linków zewnętrznych z dobrych stron.

Publikacja zewnętrzna

Umieszczając tekst na zewnętrznej stronie trzeba liczyć się z kosztami takiej usługi. Jednak w ramach ceny można uwzględnić inne sprzyjające naszym interesom działania. Duża poczytność, prestiż, stawanie na pozycji obiektywnej opinii – to tylko część zalet. Jednak wiąże się to również z moderacją treści (wymagania merytoryczne i techniczne), brak kontrolą nad komentarzami oraz możliwością zawitania konkurencji w formie reklamy obok naszego artykułu.

Publikacja wewnętrzna i zewnętrzna

Wydawcy są dość oporni na tę formę publikacji. Zdarza się ona zazwyczaj w związku z świetnymi grafikami/raportami opartymi o ciekawe dane, np. ikonografiki. Można też próbować podzielić swoją treść i zaproponować wydawcy jakąś jej część wraz z odnośnikiem do twojej strony, gdzie znajduje się reszta.

Czasem trzeba się zastanowić, jakie mamy treści i jaki możemy z nich zrobić użytek. Często niektóre teksty wręcz proszą się o konkretny wybór.

A jeżeli sądzisz, że w Twoim przypadku sprawdza się np. spoty reklamowe - koniecznie sprawdź ofertę Pink Media! 

Kategorie: Content marketing,